loading...

نجوا کنگان

سلام علیكم اینجانب عبدالمجید اورا متولد1348/6/25- كنگان-محله خور چوری(خیابان استقلال)

بازدید : 396
پنجشنبه 14 اسفند 1398 زمان : 19:21

نوابغ چگونه فکر می‌کنند؟


در اینجا 5 روش معرفی شده است که نشان می‌دهد چرا نوابغ متفاوتند؟


با این حال ، آنچه که نوابغ را واقعاً با یک فرد متوسط متفاوت نشان می‌دهد ، چیزی نیست که آنها اغلب فکر می‌کنند ، بلکه روش فکر کردن آنهاست که آنها با آن فکر می‌کنند. با دنبال کردن راهبردهای تفکر در بزرگترین ذهن‌ها‌ی متفکر، ما نیز می‌توانیم لحظاتی از الهام خلاق تجربه کنیم.
" مایکل مایکلو " در مقاله خود در مورد چگونگی تفکر نوابغ ، چندین استراتژی خاص را برای افراد "بزرگ فکر" بیان کرده است. این راهکارها توسط نبوغ خلاق در همه زمینه‌ها از علم تا هنر گرفته و صنعت استفاده شده اند.
در بخش زیر خلاصه‌‌‌ای از این استراتژی‌های پنجگانه آورده شده است( ممکن است یک نابغه "ماده خاکستری" بیشتری نسبت به بقیه داشته باشد)
1- نابغه مشکلات را به روش‌ها واز زوایای مختلف مشاهده می‌کنند.
به طور کلی ، رویکرد آنها به مشکلات کمی‌متفاوت تر از بقیه ما ست. ما بیشتر تمایل داریم وقتی به ایده‌ی منطقی دست یافتیم تفکر خود را متوقف کنیم و همچنین ما از ایده‌هایی که به نظر می‌رسد خیلی دشوار یا غیر عملی است چشم پوشی می‌کنیم.
با این وجود نبوغ کارهای مختلفی انجام می‌دهند. تلاش آنها به ایده اول متوقف نمی‌شود و همچنان به جستجوی شیوه‌های مختلف برای یافتن راه حل می‌پردازند.، کما اینکه آنها افکار اولیه‌ی خودرا حذف نکرده و از آن غافل نمی‌شوند
2-نبوغ ایده‌های خود را قابل رویت می‌سازند.
متفکران بزرگ تمایل دارند که روی تواناییهای بصری و مکانی تمرکز کنند. مولف این مطلب خاطرنشان می‌کند: گالیله با ایجاد ایده‌های خود در قالب نمودارها ، نقشه‌ها و طراحی داده‌ها ، علوم را متحول کرد ، در حالی که معاصران وی از رویکرد ریاضی و کلامی‌سنتی استفاده می‌کردند.
روشهای زیادی برای استفاده از این روش درحل مسائل وجود دارد. ما نیز می‌توانیم یک نقشه ذهنی یا صفحه‌ی از سلایق خود ایجاد نموده تا ایده‌های خود را روی کاغذ تجسم کنیم.
3- نابغه تولید کننده است .
نابغه‌ها کارهای زیادی انجام می‌دهند ، اما همیشه کارهایشان بزرگ نیست. آنها بسیار شکست می‌خورند. نمونه کلاسیک این ماجرا "توماس ادیسون" است که در زمان اختراع "لامپ " قبل از موفقیت نهایی خود برای چندمین بار شکست خورده است.
بعضی اوقات ، ترس ما از اشتباه می‌تواند مانع خلاقیت مان شود ، بنابراین به خود اجازه دهیم کاری جدید انجام دهیم.
کشیدن یک تصویر، نوشتن یک پیش نویس یا برنامه عملی که ممکن است درآغاز مضحک به نظر برسد! ، و سپس یک کار دیگر و کاردیگری انجام دهید. هرچه بیشتر تولید کنید ، بیشتر به سمت تولید چیزهای بزرگ وبهتر می‌روید.
4- نوابغ ارتباط امور را فرض می‌کنند.
آنها قادر به دیدن ارتباط در ایده‌ها یا موضوعات به ظاهر بی ارتباط هستند. بسیاری از تست‌های خلاقیت با ارائه چیزی به افراد ، مانند ارتباط "آجر"‌ها با هم از این ایده استفاده می‌کنند و از آنها خواسته می‌شود چندین روش ممکن برای استفاده از آن بیابند.
چند ایده اول معمولاً بسیار سنتی هستند ، اما هرچه بیشتر به ایده‌های جدید فکر کنیم ، راه حل‌های ما خلاق تر می‌شوند. این می‌تواند یک روش عالی برای تمرین تفکر خلاقانه باشد.
5-نوابغ به صورتی مجازی و انتزاعی فکر می‌کنند.
نویسنده ؛ به نقل از ارسطو که بکارگیری استعاره‌ها را نشانه نبوغ می‌دانست ، توضیح می‌دهد: "اومعتقد بود فردی با توانایی دیدن شباهت‌ها‌ی بین دو ناحیه جداگانه‌ی یک مورد و پیوند دادن آنها به یکدیگر ، باید شخصی از نوع خاص باشد.
بار دیگر ، می‌توانیم با جستجوی پیوندها بین ایده‌ها یا چیزهای مختلف ، هنگامی‌که سعی در تولید چیزهای جدید داریم ، از این ایده کمک بگیریم .
وی درادامه از مثال" ادیسون" استفاده می‌کند ، که پس از توسعه شباهت عملکردی بین بازی قیف و حرکات مردکاغذ‌ی و لرزش‌های حاصله صوتی ، فونوگراف( گرامافون- آوا نگار) را اختراع کرد.
اهتمام به این پنج استراتژی در کوتاه مدت ممکن است یک شبه ما را به "داوینچی" تبدیل نکند. اما این استراتژی‌ها راه‌های مطمئن برای گسترش ذهن و توسعه‌ی تفکر ما ارائه می‌دهند و استفاده از آنها شانس بهتری برای به وجود آوردن چیزهای واقعی و ابتکاری را به ما می‌دهد.آیا راهکارهایی برای کمک به خود در رسیدن به ایده‌های عالی داریم؟

نویسنده : "مایکل مایکلو " بعنوان یکی از متخصصین خلاقیت در جهان امروزشناخته می‌شود

تهیه وترجمه : نجوای کنگان
منیع:How Geniuses Think
/ By Michael Michalko

نوع مطلب : تحلیل مقاله،
برچسب‌ها :
لینک‌های مرتبط :

دیدترین و بهترین قرص لاغرS NEW GOLD ادیوس، قرص لاغری ادیوس (Adios)، روش تشخ
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید کننده امروز : 29
  • باردید دیروز : 63
  • بازدید کننده دیروز : 64
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 138
  • بازدید ماه : 479
  • بازدید سال : 2137
  • بازدید کلی : 25871
  • کدهای اختصاصی