loading...

نجوا کنگان

سلام علیكم اینجانب عبدالمجید اورا متولد1348/6/25- كنگان-محله خور چوری(خیابان استقلال)

بازدید : 82
دوشنبه 28 ارديبهشت 1399 زمان : 1:21

قوی ویا ضعیف بودن ما در درس ریاضی به چه عواملی بستگی دارد ؟

ریاضیات مادر همه علوم و زیربنای فناوری و توسعه نامیده می‌شودولی آمارنگرانی دانش آموزان و دانشجویان مشغول به تحصیل در این رشته نشان می‌دهد که ریاضی بعنوان درسی است که باید به هرشکلی ازآن عبور یا فرارکرد؟!
اما علاوه براهمیت کاربردی این ماده درسی در زندگی روزمره وانتخاب و صعود رشته‌ی تحصیلی بعنوان درس و توانمندی شناخته می‌شود که حتی دستگاههای اطلاعاتی و شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری و اندیشکده‌های بزرگ اموراستراتژیک بین المللی نیز برای محاسبه‌ی آینده نگاری‌ها و انتخاب کاربران و گزینش کارکنان شاخص واحصاء نرخ رشد علمی‌هرکشور به میانگین نمرات ریاضی دانش آموزان و دانشجویان آن نگاهی ویژه معطوف داشته اند. اما چگونه باید با درس ریاضیات تعامل داشت ؟
افراد ضعیف در ریاضیات عادت دارند که پدران و مادران خود را سرزنش کنند؟! طبق یک مطالعه ، شاید نظر آنها کاملاً درست باشد. ... اگرچه ژنهایی که از والدین به ارث رسیده نقش اساسی در هوش ما دارند ، اما محققان دریافته اند که رفتار والدین در قبال ریاضیات می‌تواند بر نمرات فرزندانشان تأثیرجدی بگذارد.
همه ما می‌دانیم که بعضی از افراد در ریاضیات از دیگران بهتر هستند و بیشتر اوقات ظهور این مهارت‌های ریاضی (یا فقدان آن) درواقع از خانواده‌ها اعمال می‌شود (یعنی از والدین به فرزندان منتقل می‌شود). واین پرسش ؛که توانمندی در ریاضیات بیشتر تحت تأثیر عوامل ژنتیکی یا عوامل محیطی است؟همچنان اذهان متولیان امررا مشغول بخود کرده است ؟
تا اینکه چند سال پیش، یک تیم تحقیقاتی سنجش مهارتهای ریاضی 400 دانش آموز را در کلاس‌های اول و دوم ابتدائی دو بار درطول سال ، باراول در آغاز سال تحصیلی و بار دوم در پایان سال، تجزیه و تحلیل کردند. ا آنها همچنین خواستند تا توضیح دهند كه چگونه در موارد مرتبط با ریاضیات مانند آزمون یا هنگامی‌كه معلم از آنها خواسته بودند به سؤالی دیگر كه از آنها پرسیده اند ، پاسخ دهند.عمل می‌کنند!
این بررسی همچنین شامل رفتار کودکان و والدین آنها نسبت به ریاضیات بوده و از آنها پرسیده شده است که در طول سال تحصیلی چند بار به فرزندان خود در تکالیف خود کمک کرده اند؟
نتایج تحقیق در پایان سال تحصیلی نشان داد که حضور والدین که از اضطراب ریاضی رنج می‌برند به خودی خود نشانه‌‌‌ای ازتاثیر بر نمرات دانش آموزان نبود. در عوض ، مشخص شد که تنها دانش آموزانی که از والدینی مضطرب ناشی ازریاضی برخوردارند و به آنها در انجام تکالیف کمک می‌کنند ، کسانی هستند که در طول سال تحصیلی از یادگیری ضعیف ریاضی رنج می‌برند زیرا اضطراب ریاضی مشابه از والدین خود به دست آورده اند.
ودانش آموزانیکه با والدینی که از اضطراب ریاضی رنج می‌برند اما در انجام تکالیف خانه به آنها کمک نمی‌کردند ، همان نتایج را نشان ندادند. این نشان می‌دهد که موضوع ژنتیک والدین تنها عاملی نیست که بر تضعیف مهارت‌های ریاضی فرزندانشان تاثیر دارد ، بلکه این تنش‌های بوجود آمده مهم هستند که والدین هنگام کمک به فرزندان خود برای انجام تکالیف ریاضی به وجود می‌آورند تا به تضعیف مهارت‌های ریاضی فرزندانشان کمک کند!
"ما اغلب در مورد اهمیت رفتار والدین درقبال فرزندان خود و چگونگی تأثیر آن رفتارها بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان فکر نمی‌کنیم." این موضوع توسط یکی از نویسندگان شرکت کننده در این تحقیق توضیح داده شده است : "در اینجا باید روشن کنیم که یکی از والدین احکام دلسرد کننده را در مقابل فرزندان خود تکرار می‌کند مانند" من ازریاضیات متنفرم. یا "این موضوع من را دیوانه می‌کند" و... که ممکن است منجر به ضبط این جملات توسط کودکان شود و بنابراین بر موفقیت آنها تأثیر منفی خواهد گذاشت. "
در مطالعه جدید دیگری که این نظریه را پشتیبانی می‌کند ، دریافته اند که تمام زمینه‌های هوش در مغز تحت تأثیر همان ژن‌های موروثی قراردارند. طبق تحقیقات انجام شده ، کودکانیکه در کلیه زمینه‌ها هوش کاملی به ارث می‌برند و افرادی که فقط از یک زمینه رنج می‌برند (مانند ریاضیات) ، دلیل رنج آنها ناشی ازتاثیر پذیری از عوامل پیرامونی آنهاست و نه به دلیل عدم مهارت واستعدادشان.
با این حال ، این نظریه ممکن است تمام حالات اضطراب ریاضی را توضیح ندهد. از جنبه‌ی برخی دانش آموزان ، ویژگی وراثتی آنها از عوامل ژنتیکی به ایجاد وتوسعه‌ی اضطراب و همچنین وراثت ژنهای هوشی کم منجر می‌شود که به ارث بردن الگوی اضطراب ریاضی نیزمنجر می‌شود.
اضطراب ریاضی یک پدیده واقعی است که بسیاری آن را تجربه کرده اند و این وضعیت بازتاب توانایی واقعی دانش آموز در ریاضیات نیست بلکه یک مشکل عاطفی است که می‌تواند در روند یادگیری او اختلال ایجاد کند. به گفته محققان ، شناسایی علت اصلی اضطراب ریاضی دانش آموزان می‌تواند به ایجاد برنامه‌های انگیزشی ، تهاجمی‌و تحرکی واقعی شان منجر شود تا دانش آموزان به بالاترین درجه ابراز پتانسیل‌های خود برسند.https://www.medicaldaily.com/parenting-and-bad-math-parents-negative-attitudes-can-cause-children-develop-math-347204

یک مطالعه جدید " نظریه "ایمنی گله" را مردود برشمرده است؟!
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 85
  • بازدید کننده امروز : 86
  • باردید دیروز : 10
  • بازدید کننده دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 140
  • بازدید ماه : 309
  • بازدید سال : 2863
  • بازدید کلی : 5601
  • کدهای اختصاصی